perjantai 21. kesäkuuta 2013

Sottomarina beach

Viime perjantaina minulla olikin yllättäen vapaapäivä ja lämpimän (lue: hemmetin kuuman) sään takia päätimme ystäväni kanssa suunnistaa Sottomarinan hiekkarannalle. Aamulla hyppäsimme bussiin ja reilun tunnin päästä olimme perillä. Sottomarina sijaitsee aika lähellä Venetsiaa, kartasta katsottuna Venetsian alapuolella. Tuntui aivan kuin olisimme matkanneet ulkomaille, johonkin turistiparatiisiin. Hiekkarannan vieressä olevaa autotietä koristi lukuisat hotellit ja biitsiravintolat, ranta oli täpöseen täynnä aurinkotuoleja ja -varjoja. Jokainen hotelli oli varannut rannasta oman palasensa, joka oli tarkoitettu vain asiakkaiden käyttöön ja alue oli rajattu aidalla. Meillä meni hetki kävellessä rantatietä pitkin ja etsiessä kohtaa, mistä voisimme ylittää aurinkotuolimeren ja päästä veden läheisyyteen. Siinä kävellessä meille iski nälkä ja juuri sopivasti saavuimme pienen pizzerian luo, joka mainosti lounastarjoustaan. Pitempään miettimättä tilasimme pitsat, pitäähän sitä saada energiaa että jaksaa koko päivän maata rannalla. :D

Mahat täynnä raahustimme rannalle, levitimme pyyhkeet ja aloitimme auringonpalvonnan. Välillä kävimme pulahtamassa mereen. Rantaa pitkin kulki pieni "biitsikioski", josta ostimme mehujäät. Viisaina tyttöinä emme muistaneet kauheasti lotrata aurinkorasvan kanssa ja otettuani puolen tunnin nokoset vatsallani maaten, tuntui selkä siltä kuin se olisi ihan tulessa. Se oli ihan punainen! Ai että sitä tuskaa, manasin itseäni monta kertaa. Olisi pitänyt vähän väliä lisäillä rasvaa, sillä otimme aurinkoa ihan kuumimpaan päiväaikaan. Toivottavasti olemme viisaampia seuraavalla kerralla. :D

Iltapäivällä sitten pakkasimme tavaramme ja lähdimme bussia odottamaan. Taas oli luvassa reilun tunnin matka Padovaan kuumassa ja täpötäydessä bussissa. Torkuimme molemmat koko matkan, on se jännää miten koko päivän rannalla makoileminen voi olla uuvuttavaa. :D

Bussimatkalla näin tämän ihanan talon!