maanantai 21. tammikuuta 2013

Holiday in Finland

Tämän blogin puolella on ollut nyt pitempään hiljaista, olen päivittänyt vain toista blogiani. Yritän nyt tsempata ja päivittää useammin tätäkin!

Vietin ihanat kaksi ja puoli viikkoa Suomessa joulun aikaan. Oli aivan ihanaa nähdä rakkaita sukulaisia ja ystäviä ja tietenkin rakasta kotimaata pitkästä aikaa. 21.12 lähdin aurinkoisesta Padovasta ja myöhään illalla saavuin helv*tin kylmään Kuopioon. Meinasin lentokoneesta ulos astuessani kääntyä takaisin, kylmyys tuntui niin kamalalta. :D Onneksi äiti toi lentokentälle minulle ison toppatakin, johon kääriydyin välittömästi. Tuntui niin oudolta ja ihanalta nähdä lunta kaikkialla ja kuulla puhuttavan suomea.
  Joulu meni nopeasti ohi. Onneksi olin jo ostanut kaikki joululahjat Italiasta, joten minun ei tarvinnut stressata niitten takia, edellisinä vuosina minulla on aina ollut ihan järjetön joulustressi, sillä lahjat aina jäävät viime tippaan. Vietimme joulun perinteiseen tapaan lapsuudenkodissani, jonne lähisukulaisemme saapuivat. Se oli ihanaa aikaa, rakastan joulua ihan älyttömästi. :)
  Lomalla nautin kaikesta sellaisesta mitä en Italiassa pysty nauttimaan tai kokemaan. Kuten kävelyistä metsässä koirieni kanssa, ruisleivän ja kaurapuuron syömisestä ja tietenkin saunasta! Tapasin pitkästä aikaa ystäviäni ja kävin elokuvissa katsomassa Hobiitin. Kävin katsomassa kotikaupunkini yöelämää pariin otteeseen ja join piiitkästä aikaa ihanaa lonkeroa. :)


Mun mussukat <3



Metsä <3

Sain siskoltani lahjaksi La Bella Figura-kirjan, joka on opas italialaisuuteen :)

Sunnuntaina 6.1. oli aika sanoa haikeat jäähyväiset ja suunnistaa kohti Helsinkiä, mistä lentäisin Venetsiaan seuraavana päivänä. Olin serkkuni luona yötä ja aikaisin aamulla lensin Müncheniin, jossa odotin Venetsian lentoa muutaman tunnin. Saavuttuani Venetsiaan aamupäivällä, olin ihan "shokissa". Vastahan minä lähdin pimeästä, lumisesta ja kylmästä Suomesta ja nyt saavuin paikkaan, jossa on aurinkoista ja suht lämmintä (plus 8 astetta sinä päivänä). Tuntui siltä, kuin olisin skipannut talven ja siirtynyt suoraan kevääseen. Mutta kuulema tällaiset lämpöasteet eivät ole tyypillistä Italiassa tammikuun aikaan, joten sain varautua ilman kylmenemiseen.
  Isäntäperheen lapset olivat niin innoissaan kun saavuin kotiin, kaksi vanhinta ryntäsivät halaamaan heti kun minut näkivät ja nuorimmainen hymyili minulle äitinsä sylistä. Lapset näyttivät innoissaan minulle joulupukilta saamiaan lahjoja ja loppupäivä meni niiden parissa leikkien. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti